Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

Τροποποίηση του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α’ 78).

ΦΕΚ Α 56 / 16-04-2024

 ...................................

 Άρθρο μόνο
Μεταβατική ρύθμιση για τους τίτλους τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης της Μεγάλης Βρετανίας Τροποποιείται το άρθρο 60, με τίτλο «Μεταβατικές Διατάξεις», του π.δ. 38/2010 (Α’ 78) και προστίθεται παρ. 5 ως εξής:
«5. Ειδικά για τους κατόχους τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης που επιτρέπουν την πρόσβαση σε επάγγελμα του Κεφαλαίου ΙΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ και απονέμονται από ιδρύματα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου, κατόπιν φοίτησης σε προγράμματα σπουδών που έχουν εγκριθεί και έχουν εγγραφεί σε αυτά σπουδαστές έως τις 31.12.2020, η άσκηση της σχετικής επαγγελματικής δραστηριότητας επιτρέπεται, κατόπιν πράξης αναγνώρισης του τίτλου σπουδών από το ΑΤΕΕΝ, με εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 2 του παρόντος.».

ΑΝΟΙΞΕ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ-ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

 Από σήμερα οι ενδιαφερόμενοι για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης αποφοίτων του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) 1ης περιόδου 2024, μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής τους στην ειδική εφαρμογή, μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΠΕΠ πατώντας εδώ, επισυνάπτοντας και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ηλεκτρονική μορφή.

Η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης είναι έως και τις 08/05/2024.

Οι υποψήφιοι που απέτυχαν και στους δύο τύπους εξετάσεων (Θεωρητικού και Πρακτικού Μέρους) μπορούν να συμμετέχουν εκ νέου στις τρέχουσες εξετάσεις πιστοποίησης της ειδικότητας που παρακολούθησαν, υποβάλλοντας νέα αίτηση συμμετοχής.

Οι υποψήφιοι που πέτυχαν στον έναν από τους δύο τύπους εξετάσεων (Θεωρητικού ή Πρακτικού Μέρους) κατοχυρώνουν την επιτυχία τους στο μέρος αυτό, εφόσον προσέλθουν στις δύο επόμενες εξεταστικές περιόδους, (από αυτήν που κατοχύρωσαν) της ειδικότητας που παρακολούθησαν. Οι δύο τελευταίες εξεταστικές περίοδοι ήταν το 2019 και το 2021.

Παρακαλούνται όλοι οι υποψήφιοι να μελετήσουν προσεκτικά τις αναλυτικές οδηγίες και τα βήματα υποβολής που αναγράφονται στον «Οδηγό Υποβολής» και να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά, πριν ξεκινήσουν να υποβάλλουν την αίτησή τους, για να αποφύγουν λάθη και καθυστερήσεις.

Η υποβολή της αίτησης και των απαιτούμενων δικαιολογητικών μετά την παραπάνω ημερομηνία (08/05/2024) θεωρείται εκπρόθεσμη και δεν γίνεται δεκτή. Η πληρότητα των απαιτούμενων δικαιολογητικών θα ολοκληρωθεί από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π..

Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης έχουν όλοι οι απόφοιτοι που ολοκλήρωσαν το «Μεταλυκειακό έτος − τάξη μαθητείας» και τους έχει χορηγηθεί από τη σχολική μονάδα η προβλεπόμενη βεβαίωση παρακολούθησης στις παρακάτω ειδικότητες, που θα εξεταστούν στην 1η εξεταστική περίοδο 2024, και οι οποίες είναι οι εξής:

1. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
2. ΒΟΗΘΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
3. ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ
4. ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
5. ΒΟΗΘΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ
6. ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
7. ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
8. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ (Πιλοτικό Πρόγραμμα)
9. ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
10. ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ (Πιλοτικό Πρόγραμμα)
11. ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΈΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
12. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΟΥ
13. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
14. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΨΥΞΗΣ, ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
15. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
16. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΙΚΤΥΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
17. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ (Πιλοτικό Πρόγραμμα)
18. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
19. ΤΕΧΝΙΚΟΣ Η/Υ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ
20. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ,
21. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
22. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
23. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
24. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS).
25. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
26. ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Το ακριβές πρόγραμμα των εξετάσεων θα ανακοινωθεί από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των αιτήσεων.

Πηγή

Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Ρύθμιση της πρόσβασης στα 5 Μουσικά Τμήματα των υποψηφίων με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων του Εξωτερικού

 Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι, μετά από τη δημοσίευση του Ν. 5094/2024 (Α΄39), εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση Φ.153/38054/Α5/11-4-2024 που αφορά στις διαδικασίες εισαγωγής με το νέο σύστημα πρόσβασης στα 5 Μουσικά Τμήματα της χώρας, των τέκνων Ελλήνων του Εξωτερικού, των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό και των Ελλήνων αποφοίτων ξένων λυκείων του εξωτερικού.

Ειδικότερα, με την προσθήκη νέας παραγράφου 6 στο άρθρο 4 του ΚΕΦ. Ι της Φ.151/20049/Β6/2007 (Β΄ 272), ορίζονται τα ακόλουθα:

«Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες των παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 1 της παρούσας προκειμένου να εισαχθούν στα τμήματα: α) Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, β) Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, γ) Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, δ) Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ε) Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 και εφεξής, γίνεται μέσω συμμετοχής τους σε εισαγωγικές εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου που διοργανώνονται σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4559/2018, (Α΄ 142), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 383 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), ως ακολούθως :

α) Οι υποψήφιοι μαθητές και απόφοιτοι, εξετάζονται πανελλαδικά στα εξής μαθήματα:

αα) Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία: Αξιολογείται το επίπεδο οργανοχρησίας των υποψηφίων. Ως μουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη.

αβ) Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία: Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε σύντομα ερωτήματα, με τα οποία αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών μουσικών γνώσεων.

αγ) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

αδ) Σε ένα (1) ακόμη μάθημα της ομάδας προσανατολισμού που επιλέγει ο υποψήφιος ως εξής: δα) Ιστορία για τους υποψηφίους του πρώτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δβ) Μαθηματικά για τους υποψηφίους του δεύτερου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δγ) Φυσική για τους υποψηφίους του τρίτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ.,δδ) Πληροφορική για τους υποψηφίους του τέταρτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ.

Για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μουσικών μαθημάτων ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 3 της με αριθμ. Φ.253/66947/Α5/14-6-2023 (Β’ 3927) Υπουργικής Απόφασης και οι διατάξεις των άρθρων 4,5,11-15 της με αριθμ. Φ.253/19033/Α5/7-3-2024 ΥΑ (Β’ 1519).

β) Για την εξαγωγή της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων, πολλαπλασιάζεται ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της παρούσης παραγράφου, με συντελεστή βαρύτητας ως εξής:

βα) Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, με συντελεστή ένα και πενήντα (1,50).

ββ) Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία, με συντελεστή ένα και πενήντα (1,50).

βγ) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, με συντελεστή ένα (1,00).

βδ) Στο μάθημα της ομάδας προσανατολισμού που επιλέγει ο υποψήφιος ως εξής: δα) Ιστορία για τους υποψηφίους του πρώτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δβ) Μαθηματικά για τους υποψηφίους του δεύτερου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δγ) Φυσική για τους υποψηφίους του τρίτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., δδ) Πληροφορική για τους υποψηφίους του τέταρτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ., με συντελεστή ένα (1,00).

Τα τέσσερα (4) ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και προκύπτει έτσι ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου για κάθε Τμήμα. Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.

γ) Προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα τμήματα της παρούσης παραγράφου αποτελούν:

γα) η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης τουλάχιστον ίσης με το μισό της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας στα μαθήματα α) Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία και β) Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία.

γβ) η συγκέντρωση τουλάχιστον τριάντα πέντε (35) μορίων με άριστα τα εκατό (100).»

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες και τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μουσικών μαθημάτων, θα βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

 https://www.minedu.gov.gr/eksetaseis-gia-ta-mousika-tmimata/anakoinoseis

 

Οι αλλαγές για τους υποψήφιους των Μουσικών Τμημάτων

 Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/20.2.2020 υπουργικής απόφασης «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαδικασίες και όργανα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το “νέο” σύστημα του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (Α’ 167)» (Β’ 643).

ΦΕΚ Β 2237 / 15-04-2024

Τετάρτη 10 Απριλίου 2024

Μελέτη ΣΒΕ για την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού στην ελληνική βιομηχανία

Μελέτη ΣΒΕ για την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού στην ελληνική βιομηχανία

Εκπονήθηκε από την Deloitte σε συνεργασία με το ΙΝΣΒΕ (Ινστιτούτο του ΣΒΕ)

Η μελέτη αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα, κεφαλαιοποιεί την εμπειρία άλλων χωρών (όπως ενδεικτικά Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Δανία και Σιγκαπούρη), καταγράφει τις κύριες τάσεις και εξελίξεις (με εστίαση σε νέες τεχνολογίες, ψηφιακός μετασχηματισμός, βιωσιμότητα – αειφορία, παγκοσμιοποίηση, συμπερίληψη,  δημογραφικές αλλαγές, αλλά και επιπτώσεις της πανδημίας) και με βάση αυτά τα δεδομένα:

  • Εντοπίζει τα σημεία προς βελτίωση της ΕΕΚ στην Ελλάδα.
  • Καταγράφει βέλτιστες πρακτικές και επιτυχημένα παραδείγματα.
  • Συμβάλει στη διαμόρφωση των 5 στρατηγικών στόχων του ΣΒΕ.
  • Και τελικά, καταλήγει σε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα 13 προτάσεων για τη βελτίωση του ευρύτερου πλαισίου που διέπει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) στη βιομηχανία και τη βελτίωση της σύζευξης μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας.

Α. Σημεία προς βελτίωση της ΕΕΚ σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό στην ελληνική βιομηχανία

Πολιτεία

  1. Περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης του θεσμικού και ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο παραμένει περίπλοκο και διάσπαρτο σε πολλά νομοθετήματα.
  2. Αμφίβολη αποτελεσματικότητα προγραμμάτων ΕΕΚ και αξιοποίησης των κονδυλίων που διατίθενται για την ΕΕΚ από εθνικούς ή/και ευρωπαϊκούς πόρους.
  3. Περιορισμένη στόχευση της χρηματοδότησης και των προγραμμάτων ΕΕΚ στη βιομηχανία, με αποτέλεσμα την αδυναμία κάλυψης συγκεκριμένων αναγκών της σε ανθρώπινο δυναμικό.
  4. Απουσία ισχυρού και ολοκληρωμένου πλαισίου και συστήματος παρακολούθησης, αξιολόγησης και ελέγχου των κονδυλίων που διατίθενται για την ΕΕΚ και των αποτελεσμάτων της ΕΕΚ.
  5. Περιορισμένη δημόσια διαθέσιμη πληροφορία αναφορικά με τα αποτελέσματα των προγραμμάτων ΕΕΚ και την αξιοποίηση των σχετικών κονδυλίων.
  6. Περιθώρια βελτίωσης των θεσμών της πρακτικής άσκησης και μαθητείας στη βιομηχανία (π.χ., περιορισμένος αριθμός προγραμμάτων, απουσία καταγραφής και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, απουσία του ρόλου των συμβούλων πρακτικής άσκησης/μαθητείας).

Πολιτεία & Επιχειρήσεις

  1. Απουσία συγκεκριμένων μηχανισμών, πλαισίων και εργαλείων για συγκροτημένο διάλογο και συστηματική αλληλεπίδραση μεταξύ των επιχειρήσεων και των αρμόδιων δημόσιων φορέων αναφορικά με τις ανάγκες της αγοράς σε ειδικότητες, δεξιότητες και προγράμματα ΕΕΚ.
  2. Περιορισμένη αποτελεσματικότητα των μηχανισμών σύζευξης προσφοράς και ζήτησης εργασίας στη βιομηχανία και περιορισμένη πρωτοβουλία από την πλευρά των επιχειρήσεων για την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων αναφορικά με ειδικότητες, δεξιότητες, προγράμματα, κτλ.
  3. Τυπική και όχι ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και γενικότερα της βιομηχανίας στις δομές διακυβέρνησης της ΕΕΚ και στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων ΕΕΚ.

Επιχειρήσεις

  1. Διαστρεβλωμένη εικόνα της βιομηχανίας ως εργοδότη και ως επιλογή καριέρας, σε συνδυασμό με χαμηλή κοινωνική αποδοχή και ελκυστικότητα των τεχνικών επαγγελμάτων και της ΕΕΚ.
  2. Περιορισμένη ενημέρωση των επιχειρήσεων αναφορικά με πρωτοβουλίες και δράσεις για την ΕΕΚ, τα εργαλεία και τις ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιήσουν, τον τρόπο που μπορούν να συνεισφέρουν/αναλάβουν δράση, κτλ.
  3. Περιορισμένη διάθεση κονδυλίων από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις για δράσεις, πρωτοβουλίες και προγράμματα κατάρτισης προσωπικού, με αποτέλεσμα την υποστελέχωση των σχετικών τμημάτων HR και τον περιορισμένο αριθμό αποτελεσματικών δράσεων κατάρτισης προσωπικού.

Β. Στρατηγικοί στόχοι ΣΒΕ

  • Αύξηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των κονδυλίων που διατίθενται για την ΕΕΚ και ενίσχυση της διαφάνειας στην αξιοποίησή τους.
  • Αύξηση των κονδυλίων που διατίθενται για εξειδικευμένα για τη βιομηχανία προγράμματα ΕΕΚ, στη βάση συγκεκριμένου σχεδιασμού και πλάνου δράσης και κατά αναλογία, τουλάχιστον, της συνεισφοράς της βιομηχανίας στο ΑΕΠ.
  • Ουσιαστική βελτίωση της σύζευξης προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας και ευθυγράμμιση της ΕΕΚ με τις ανάγκες της βιομηχανίας.
  • Ενεργοποίηση και κινητοποίηση των ίδιων των επιχειρήσεων για την ενίσχυση της ΕΕΚ στη βιομηχανία.
  • Ενίσχυση της εικόνας και της ελκυστικότητας της βιομηχανίας ως εργοδότη και ως επιλογή καριέρας, με στόχο και την αντίστοιχη ενίσχυση της ελκυστικότητας και της κοινωνικής αποδοχής των τεχνικών επαγγελμάτων και της ΕΕΚ.

Γ. Βέλτιστες πρακτικές και επιτυχημένα παραδείγματα

  • Συνεχής συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ βασικών εμπλεκόμενων φορέων και κοινωνικών εταίρων.
  • Σχεδιασμός υψηλού επίπεδου και ευέλικτων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΕΕΚ.
  • Ευρεία ενσωμάτωση της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας για σκοπούς μάθησης σε πραγματικές συνθήκες.
  • Επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες και ψηφιακές δεξιότητες και χρήση νέου και τεχνολογικά προηγμένου τεχνικού εξοπλισμού.
  • Σχεδιασμός ολιστικών και συμπεριληπτικών στρατηγικών για την ΕΕΚ.
  • Διασφάλιση ποιότητας και συνεχούς αξιολόγησης και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων ΕΕΚ και της αξιοποίησης των κονδυλίων.
  • Στοχευμένη χρηματοδότηση και συνεχής αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμός προγραμμάτων ΕΕΚ βάσει των αναγκών της αγοράς.
  • Υλοποίηση δράσεων / πρωτοβουλιών για την ενίσχυση του αντίκτυπου των προγραμμάτων ΕΕΚ.

Δ. 13 προτάσεις του ΣΒΕ για την ενίσχυση της ΕΕΚ στην ελληνική βιομηχανία

  1. Ανάπτυξη ολοκληρωμένου Πλάνου Δράσης για την ΕΕΚ στη βιομηχανία και αύξηση των σχετικών κονδυλίων.
  2. Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων ΕΕΚ για την βιομηχανία στις δομές τυπικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΕΣΚ και ΣΑΕΚ).
  3. Αναβάθμιση και ενίσχυση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στην ελληνική βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων και των εταιρικών και ενδοεπιχειρησιακών.
  4. Αναβάθμιση και περαιτέρω ενδυνάμωση του ρόλου των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό και τη διαχείριση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που σχετίζονται με την βιομηχανία.
  5. Ενδυνάμωση και επέκταση των θεσμών της μαθητείας και της πρακτικής άσκησης.
  6. Συστηματική καταγραφή και αξιολόγηση των γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού που βρίσκεται εκτός απασχόλησης και διασύνδεση με τις ανάγκες της βιομηχανίας.
  7. Αναβάθμιση των μηχανισμών αξιολόγησης της ΕΕΚ στην βιομηχανία.
  8. Δημιουργία μηχανισμού ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού και των επιχειρήσεων.
  9. Δημιουργία μηχανισμού τακτικής επικαιροποίησης των επαγγελματικών περιγραμμάτων καθώς και των ειδικοτήτων και επαγγελματικών αντικειμένων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ).
  10. Πιο ουσιαστική και ενεργή δραστηριοποίηση και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στις προσπάθειες ενίσχυσης της ΕΕΚ στη βιομηχανία.
  11. Υλοποίηση επενδύσεων και δράσεων ενίσχυσης των τμημάτων HR των ελληνικών βιομηχανιών.
  12. Υλοποίηση δράσεων ενίσχυσης της ελκυστικότητας της βιομηχανίας ως εργοδότη και προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού στην βιομηχανία.
  13. Υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού και των επιχειρήσεων για την ενίσχυση της εικόνας της βιομηχανίας ως εργοδότη και της ελκυστικότητας και της κοινωνικής αποδοχής των τεχνικών επαγγελμάτων και της ΕΕΚ.

Το Executive Summary της μελέτης μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Φωτογραφίες της εκδήλωσης μπορείτε να τις κατεβάσετε εδώ.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.253/128314/ Β6/2002 (Β’ 1538) υπουργικής απόφασης.

  ΦΕΚ Β 2095 / 07-04-2024

 

  ΦΕΚ Β 1538 / 10-12-2002

 Αριθ.Φ.253/128314/Β6
Ορισμός των τμημάτων και των σχολών των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας καθώς και αυτών του Πανεπιστημίου Κύπρου για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Λήξη μαθημάτων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδακτικού έτους 2023-2024.

 ΦΕΚ Β 2086 / 07-04-2024

 Ορίζεται ως ημερομηνία λήξης των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2023-2024:
α. Των ημερησίων και εσπερινών Γυμνασίων, Γυμνασίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, και Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) της Χώρας, η 29η Μαΐου 2024, ημέρα Τετάρτη.
β. Των ημερησίων και εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) της Χώρας, η 17η Μαΐου 2024, ημέρα Παρασκευή.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών/-στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) ακαδημαϊκού έτους 2024-2025

 Με την Aρ.Πρ.:2232.1/21492/2024/26-03-2024 Προκήρυξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε η εισαγωγή συνολικά 1.820 σπουδαστών/ σπουδαστριών (897 Πλοιάρχων και 923 Μηχανικών) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Εγγραφή χρήστη στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. (προϋπόθεση για καταχώρηση αίτησης Α.Ε.Ν.) [ https://regusr.hcg.gr/].

Ηλεκτρονική καταχώρηση αίτησης Α.Ε.Ν. [ https://eisaen.hcg.gr/]

 

Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/-στριών στις ΑΕΝ ακαδημαϊκού έτους 2024-2025

Καθορισμός του αριθμού των σπουδαστών/-στριών που θα εισαχθούν στις Α.Ε.Ν. το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 και προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών

 Με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίσθηκε ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων σπουδαστών/σπουδαστριών που θα εισαχθούν στις Α.Ε.Ν. Πλοιάρχων και Μηχανικών κατά το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025, καθώς και οι προθεσμίες υποβολής δικαιολογητικών των υποψηφίων.

Με βάση την Απόφαση πρόκειται να εισαχθούν 897 Πλοίαρχοι και 923 Μηχανικοί (συνολικά 1.820 σπουδαστές/σπουδάστριες

 

Απόφαση καθορισμού αριθμού σπουδαστών & Πίνακας κατανομής θέσεων εισαγομένων στις ΑΕΝ έτους 2024-2025